A Velencei tótól nem messze, a Napház-alkotóházban olyan tematikus műhelyeket tartok gyermekeknek, ahol a különböző alkotási területek között lavírozva a gyermekek sikeresen levetkezik tartózkodásukat az alkotástól, feloldják esetleges gátjaikat, és képzeletük, kreativitásuk beindul.
A rajz végigkísér számos alkotó folyamatot, akár a kezdeti ötletek
papírra vetésétől, akár bonyolultabb művészi, képi feldolgozásról legyen is
szó.
Az építészet, mint rendező elv és erő jelenik meg a műhelyek során. A kezdeti
ötlet megszületésétől a játékos tervezési feladaton keresztül az adott feladat
végül testet ölt, tárggyá lesz. A mai világban kifejezetten fontosnak tartom,
hogy a gyermekek foglalkozzanak tárgyalkotással, formatervezéssel is. Azon túl,
hogy taktilis érzéküket fejleszti, fontos és hiányzó láncszemet pótol, hiszen nincs
semmilyen rálátásuk, hogy az őket körülvevő tárgyi világ hogyan született.
Mindent KÉSZen kapnak. Az őket körülvevő játékok szintén gyártósorok termékei.
Ritka a kézzel készített használati tárgy, vagy játék, amelyen felfedezhetők
egy alkotó, emberi kéz nyomai. Mivel a játékok gyári kivitelezési színvonala
olyan magas mércét üt meg, meg sem fordul a fejükben az, hogy azt utánozva,
vagy javítva azon, maguk hozzanak létre bármi hasonlót. Megszokták, hogy a
boltok polcain lehet a kreativitást vásárolni.
A tánc, a mozgás maga az élet. A rajz is mozgás, a mozgás is lehet
rajz. A rajz vonalai lehetnek útvonalak is, mozdulatok is. A tér is, az épület
is mozgás során, azt bejárva fedezhető fel. A mozgás nyelvére lefordított képi,
ill. tervezési feladat számos izgalmas játékkal egészül ki, amelyek így
mélyebben beleivódnak a gyermekek tapasztalati élményei közé.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése