A teljes cikk az Építészfórum oldalán ezen a linken olvasható.
Az építészet gyermekeknek elnevezésű programokon általában egy-egy mesét járunk körbe a gyermekekkel, ahol a mese és annak szereplői, helyszíne, története adja meg a tervezés tárgyát, okát, léptékét. Ezáltal a gyermekek sokkal könnyebben bele tudnak helyezkedni az adott feladatba, könnyen azonosulnak a "tervezési problémával", mivel játékként fogják fel a feladatot. Egy-egy ilyen alkotó mese megismerésekor a témát számtalan módon feldolgozzuk, a lehető legtöbb szemszögből körbejárjuk, így kapcsolva hozzá különböző művészeti területeket, alkotási módszereket. Sok esetben a gyermekek nem is jönnek egy ideig rá az összefüggésekre, csak később, egy hosszabb műhelymunka negyedik, ötödik napján ismerik fel azt, hogy az addig elkészült alkotásaik hogyan függenek össze a mesével és alakították tovább a saját elgondolásukat a tervezési feladatról.
Lényegében
haikut hozunk létre: a különböző művészeti területeken megfuttatott alkotásokat
egyre erősebb szűrőn engedjük keresztül, míg végül maga a gondolat esszenciája
bontakozik ki előttünk.
Teljesen
mindegy, hogy gyermek, vagy felnőtt keze munkájáról van szó, a folyamat
mindenképpen egy bizonyos fejlődést követel meg és hoz létre.
A képes beszámolókban egy-egy olyan témát,
alkotási módszert mutatok be, amelyek - mint egy kirakós játék egy-egy puzzledarabjaként
- részét képezik az építészeti alkotó játékoknak.
Jelenleg csoportos foglalkozások szünetelnek, csak egyéni fejlesztésre, illetve előadások megtartására van lehetőség.
Műhelyvezető: Hajas Ági DLA
Megjegyzések
Megjegyzés küldése